De opdracht
Restaurant Azië is een modern Chinees restaurant in Weert, bekend om zijn uitgebreide menukaart en stijlvolle sfeer.
Ze wilden hun zichtbaarheid vergroten via TikTok en zo een jonger publiek aanspreken.
TikTok-marketing
In 5 maanden tijd groeiden we naar 230.000+ views en 5.000+ likes voor het restaurant.

Gasten vertellen vaak hoe leuk ze de video’s vinden, een duidelijk teken dat ze opvallen.
Met deze content bouwen we vertrouwen op én laten we jongeren zien dat het restaurant er is.


Hoe TikTok-marketing werkt
Je kunt niet zomaar iets filmen en plaatsen: er moet een pakkende hook zijn in de eerste 2 seconden om mensen te laten blijven kijken.
Daarnaast moet de content mensen laten reageren en delen – met controversiële of grappige sketches, foto’s en memes die de aandacht vasthouden.
viral videos
Swipe-foto’s zorgen voor interactie en onverwachte humor houdt kijkers geboeid.
Met deze combinatie hebben we meerdere virals behaald en het bereik sterk vergroot.
Wil jij ook video’s die scoren en gedeeld worden

Cocktailkaart
Voor Azië maakte ik een cocktailkaart voor hun nieuwe cocktails.
Hierbij kwam een fotosessie, het grafisch ontwerp en het bewaken van de huisstijl.

Ontwerpkeuzes
Uit onderzoek bleek dat mannen graag willen weten in welk glas de cocktail wordt geserveerd, om vrouwelijke glazen te vermijden, dit hebben we verwerkt in het ontwerp.
Resultaat
Het restaurant zag een groei in cocktailbestellingen en meer gasten die nieuwe smaken durfden te proberen
Klaar voor drukwerk dat opvalt én verkoopt?

You may also like

Back to Top